نظریه شناخت غزنوی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

            شناخت دارای ابعاد مختلف است ، چهره شناخت در هربعد عوض میگردد وهر بعد ان دارای تعریف , منطق  , ابزار , منابع  و زبان شناختی بخصوص خود را دارا میباشد.   

پس نباید مطلقی  اندشید , این گستاخی و اشتباه را نباید بیشتر ازاین ادامه داد چون شناخت برای ادمی نسبی است به دلیل این که از یک طرف آدمی از لحاظ ابزار شناخت محدود میباشد و از طرف دیگر در برابر اش پدیده ها وجهان نا محدود قرار دارد.   

چون یک محدود نا محدود احتوآ را کرده نمیتواند پس بر اساس اصل منطقی فوق میتوان گفت که شناخت برای آدمی نسبی است . 

 صـرف خداوند بر شناخت مطلقیات و مجردات تسلط دارد . و در حــــیطه قلمرو او میباشد, که آدمی را بدان  راهی  نیست و آدمی تلاش بیهوده هم نه نماید . تا در آن قلمرو راه یابد . چون نمیتواند و نباید هم بتواند برای اینکه بنده است واین بنده گی زیبنده ومتناسب آدمی است که باید آنرا دریابد, بشردر قلمرو نسبیات باید مسله شناخت را تنظیم نماید , این است انچه ادمی میتواند انجام دهد و همین محدوده برای رسیدن به کمال کافیست .

                                                                                         فیضی , غزنوی

                                                                                          جدی (1392)

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۳۹۶ساعت 18:14&nbsp توسط فیضی , غزنوی  | 

نظریه چهارم...
ما را در سایت نظریه چهارم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : daremtedadroshangari بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 20:30